Рус Бел

ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТАЎ


Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб у Віцебскім гарвыканкаме 

Ўсе паступіўшыя ў Віцебскі гарвыканкам (далей - гарвыканкам) пісьмовыя і электронныя звароты перадаюцца ў дзень паступлення ў аддзел па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб гарвыканкама (далей - аддзел).

Паступіўшыя ў гарвыканкам пісьмовыя і электронныя звароты правяраюцца работнікамі аддзела на адпаведнасць патрабаванням Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (далей - Закон), аналізуюцца па змесце і тэматыцы, а таксама на прадмет паўторнасці, для ўнясення прапаноў аб накіраванні зваротаў у дзяржаўныя органы, арганізацыі для разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, з захаваннем прынцыпу першапачатковага разгляду звароту на месцах, або аб пакіданні бращений без разгляду па сутнасці.

У ходзе прыёму пісьмовых зваротаў непасрэдна ад заяўнікаў службовымі асобамі аддзела, у выпадку неабходнасці, даюцца тлумачэнні па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі аддзела.

Пры прыёме пісьмовых зваротаў, што паступілі па пошце, службовымі асобамі аддзела праводзяцца праверка правільнасці іх дастаўкі, цэласнасці ўпакоўкі канвертаў і зверка па рэестры заказной карэспандэнцыі. Канверты ад паступілі пісьмовых зваротаў захоўваюцца ў тых выпадках, калі толькі па іх можна ўсталяваць адрас заяўніка або калі дата на адбітку каляндарнага штэмпеля служыць пацвярджэннем даты іх адпраўкі і атрымання.

Паступіўшыя ў гарвыканкам звароты рэгіструюцца службовымі асобамі аддзела.

Звароты, памылкова дастаўленыя ў гарвыканкам, не рэгіструюцца і накіроўваюцца па прызначэнні, а пры немагчымасці вызначэння адрасата вяртаюцца адпраўшчыку з паметкай «Памылкова дастаўлена».

Пры паступленні ў гарвыканкам электронных зваротаў на адрас электроннай пошты цi пры дапамозе спецыяльнай электроннай рубрыкі «Электронны зварот», размешчанай на афіцыйным Інтэрнэт-сайце гарвыканкама, работнікам аддзела ствараюцца іх папяровыя копіі і рэгіструюцца ў парадку, устаноўленым для рэгістрацыі пісьмовых зваротаў.

Пры паступленні ў гарвыканкам больш за дзесяць электронных зваротаў аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў ствараюцца папяровыя копіі дзесяці зваротаў, якія рэгіструюцца пад адным рэгістрацыйным індэксам.

Звароты аднаго і таго ж заяўніка па адным і тым жа пытанні, накіраваныя розным адрасатам і паступілі для разгляду ў гарвыканкам, улічваюцца пад рэгістрацыйным індэксам першапачатковага абыходжання з даданнем дадатковага парадкавага нумара.

Пры падачы заяўнікам ў гарвыканкам некалькіх ідэнтычных зваротаў або зваротаў, якія змяшчаюць удакладняючыя (дапаўняюць) дакументы і (або) звесткі, да накіравання яму адказу (паведамлення) на першапачатковы зварот такія звароты улічваюцца як адзін зварот пад рэгістрацыйным індэксам першапачатковага звароту.

Пісьмовыя звароты і папяровыя копіі электронных зваротаў не пазней чым у наступны за днём рэгістрацыі працоўны дзень перадаюцца службовымі асобамі аддзела старшыні, першаму намесніку старшыні, намеснікам старшыні гарвыканкама, кіраўніку спраў гарвыканкама. Даручэнні кіраўніцтва гарвыканкама па разглядзе зваротаў выкладаюцца ў форме рэзалюцый.

Рашэнне аб накіраванні зваротаў, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, якое здзяйсняецца ці здзейсненае, або іншым правапарушэнні, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы прымае кіраўніцтва гарвыканкама.

Пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.

Звароты разглядаюцца ў тэрміны, устаноўленыя артыкулам 17 Закона. Кіраўніцтва гарвыканкама можа ўсталёўваць скарочаны тэрмін разгляду звароту.

Пісьмовыя паведамленні накіроўваюцца заяўнікам у тэрміны, устаноўленыя ў артыкулах 10,15 і 17 Закона.

Калектыўныя звароты ад трыццаці і больш заяўнікаў па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю гарвыканкама, разглядаюцца з выездам на месца, калі іншае не вынікае з гэтых зваротаў.

Адказы (паведамлення) на электронныя звароты, якія накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўніка, застаюцца ў справаводстве гарвыканкама.

Адказнасць за выкананне рашэнняў, прынятых па выніках разгляду зваротаў, ускладаецца на кіраўнікоў структурных падраздзяленняў гарвыканкама, арганізацый.

Кантроль за разглядам зваротаў завяршаецца, калі ўсе пастаўленыя ў іх пытанні разгледжаныя, прынятыя неабходныя меры і заяўнікам дадзены адказы ў пісьмовай, вуснай або электроннай форме, а таксама накіраваны паведамлення ў парадку, устаноўленым у артыкулах 10, 15 і 21 Закона.