Рус Бел

Адміністрацыйныя працэдуры


Адміністрацыйныя працэдуры па заявах грамадзян, па якіх прыём заяў ажыццяўляецца праз службу "адно акно"

Адміністрацыйныя працэдуры па заявах грамадзян, па якіх прыём заяў ажыццяўляецца структурнымі падраздзяленнямі адміністрацыі

Адміністрацыйныя працэдуры па заявах суб'ектаў гаспадарання, па якіх прыём заяў ажыццяўляецца праз службу "адно акно"

Адміністрацыйныя працэдуры па заявах суб'ектаў гаспадарання, паводле якіх прыём заяў ажыццяўляецца структурнымі падраздзяленнямі адміністрацыі

______________________________________________________________________


Асноўныя нарматыўныя прававыя акты па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур

Закон Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»;

Дырэктыва Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. № 2 «Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарата і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва»;

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2021 г. № 200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян»;

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 чэрвеня 2021 г. № 240 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»;

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 мая 2018 г. № 202  «Аб службе «адно акно»;

пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 кастрычніка 2018 г. № 740 «Аб пераліку адміністрацыйных працэдур, прыём заяў і выдача рашэнняў па якіх ажыццяўляюцца праз службу «адно акно»;

пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 18 верасня 2020 г. № 541 «Аб дакументах, запытаных пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдурах»;

пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24 верасня 2021 г. № 548 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»;

пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. № 271 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдурах»;

пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 кастрычніка 2018 г. № 741 «Аб некаторых мерах па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 мая 2018 г. № 202»;

пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 25 сакавіка 2022 г. № 175 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдурах у дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»;

Нарматыўна-прававыя акты, зацвердзілі рэгламенты адміністрацыйных працэдур

Пастанова Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь 23.03.2022 № 5 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйнай працэдуры»;

пастанова Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь 27.01.2022 № 8 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйнай працэдуры»;

пастанова Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь 31.01.2022 № 18 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйнай працэдуры аб прадастаўленні ў адасобленае водакарыстанне водных аб'ектаў»;

пастанова Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь 27.01.2022 № 13 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйных працэдур у галіне рацыянальнага выкарыстання і аховы нетраў»;

пастанова Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь 28.01.2022 № 16 «Аб зацвярджэнні рэгламентаў адміністрацыйных працэдур у галіне аховы і выкарыстання аб'ектаў жывёльнага і расліннага свету»;

пастанова Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь 04.01.2022 № 3 «Аб зацвярджэнні рэгламентаў адміністрацыйных працэдур».

______________________________________________________________________

 

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

У мэтах забеспячэння доступу да адзінага партала электронных паслуг (далей-адзіны партал https://www.portal.gov.by) для падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме ў службе «адно акно» грамадзянін можа атрымаць унікальны ідэнтыфікатар.

Што такое унікальны ідэнтыфікатар і навошта ён патрэбны

Адміністрацыйнае рашэнне праз адзіны партал электронных паслуг (portal.gov.by) - гэта ўжо рэальнасць. Аднак пералік працэдур, якія можна замовіць праз Інтэрнэт, абмежаваны. Прычым у большасці выпадкаў спатрэбіцца унікальны ідэнтыфікатар - адзін са спосабаў атрымаць доступ да асабістага электронным кабінету.

Канкрэтны спосаб доступу праз адзіны партал залежыць ад складанасці і значнасці працэдуры. Для найбольш складаных і важных можа спатрэбіцца электронная лічбавая.

Звярніце ўвагу!

Унікальны ідэнтыфікатар або электронны лічбавы подпіс не патрэбныя для самых простых адміністрацыйных працэдур. Напрыклад, для рэгістрацыі часова прыехаў у Беларусь замежніка.

Заяву ў падобных выпадках можна будзе падаць, проста зарэгістраваўшыся на Адзіным партале праз электронную пошту. Для гэтага дастаткова запоўніць на portal.gov.by рэгістрацыйную форму ў раздзеле "Рэгістрацыя". На электроннай пошту прыйдзе паведамленне, з дапамогай якога карыстальнік актывуе асабісты кабінет.

Унікальны ідэнтыфікатар складаецца з лагіна і пароля. Лагін ўяўляе сабой паслядоўнасць знакаў. Яго першая частка адпавядае асабістаму нумару ў пашпарце (выглядзе на жыхарства). Другая частка-аўтаматычна сфармаваныя рэквізіты. Першасны пароль потым можна будзе змяніць.

Звярніце ўвагу!

Тэхнічныя ўмовы для замовы адміністрацыйных працэдур праз адзіны партал электронных паслуг яшчэ толькі ствараюцца. Скарыстацца ім у многіх выпадках можна ўжо, а ў некаторых толькі да 2024 годзе. Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг у дачыненні да грамадзян, устаноўлены Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. № 271 «аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур»

Звярніце ўвагу!

Унікальны ідэнтыфікатар - спосаб не толькі падаць заяву на адміністрацыйную працэдуру. Маючы яго, можна абскардзіць прынятае па заяве рашэнне.

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Як атрымаць унікальны ідэнтыфікатар

Унікальны ідэнтыфікатар выдаюць:

- служба «адно акно" Віцебскага гарадскога выканаўчага камітэта, адміністрацыі раёнаў г. Віцебска;

- Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства " Нацыянальны цэнтр электронных паслуг»;

- іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Для атрымання унікальнага ідэнтыфікатара грамадзянін звяртаецца ў службу выдачы з пісьмовай заявай аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара па ўстаноўленай форме.

Пры звароце ў службу выдачы грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх З'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.

Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфармуе унікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення засведчваецца подпісам грамадзяніна.

Аўтарызацыя

Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманыя лагін і пароль. Для гэтага – націснуць кнопку «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па унікальнаму ідэнтыфікатару».

Запаўненне электроннага заявы

У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал.

Аплата (калі працэдура платная)

Спосаб аплаты працэдуры-любы зручны, напрыклад праз АРІП.

Атрыманне рашэння

Электроннае заяву разгледзяць у тым жа парадку, што і на папяровым носьбіце. Рашэнне (або апавяшчэнне аб ім) адаб'ецца ў асабістым кабінеце карыстальніка на працягу сямі працоўных дзён.

Звярніце ўвагу!

Адміністрацыйнае рашэнне (яго копію, выпіску) можна таксама атрымаць непасрэдна ва ўпаўнаважаным органе.
______________________________________________________________________

Правы і абавязкі зацікаўленых асоб, а таксама трэціх асоб у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г.  № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»

Артыкул 10. Правы зацікаўленых асоб

Зацікаўленыя асобы маюць права:

звяртацца з заявамі ва ўпаўнаважаныя органы;

бясплатна атрымліваць ад упаўнаважаных органаў прадугледжаныя заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах формы (бланкі) дакументаў, неабходных для звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур;

атрымліваць ад упаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў;

прымаць удзел у ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур асабіста і (або) праз сваіх прадстаўнікоў, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі;

знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з разглядам сваіх заяў, у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах, камерцыйнай ці іншай ахоўнай законам таямніцы;

атрымліваць адміністрацыйныя рашэнні (іх копіі, выпіскі з іх);

адклікаць сваю заяву ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;

абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні;

адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу;

ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.

Артыкул 11. Абавязкі зацікаўленых асоб

Зацікаўленыя асобы абавязаны:

ветліва ставіцца да работнікаў упаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў;

прадстаўляць ва ўпаўнаважаныя органы дакументы і (або) звесткі, уключаныя ў пералікі дакументаў і (або) звестак, што прадстаўляюцца зацікаўленымі асобамі, а таксама дакументы, названыя ў абзацах другім-сёмым часткі першай пункта 2 артыкула 15 гэтага Закона, у выпадку выпатрабавання такіх дакументаў;

уносіць плату, якая спаганяецца пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;

своечасова інфармаваць упаўнаважаныя органы аб змене месца жыхарства (месца знаходжання), месца знаходжання ў перыяд ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;

выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах.

Артыкул 11¹. Правы і абавязкі трэціх асоб

1. Трэція асобы маюць права:

атрымліваць ад упаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў;

знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з адміністрацыйнымі працэдурамі, у ажыццяўленні якіх яны ўдзельнічаюць (удзельнічалі), у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах, камерцыйнай ці іншай ахоўваемай законам таямніцы;

адклікаць сваю згоду (у тым ліку выяўленае шляхам прастаўлення подпісу на заяве зацікаўленай асобы) на ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;

абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні;

адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу;

ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.

2. Трэція асобы абавязаны:

ветліва ставіцца да работнікаў упаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў;

выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах.

______________________________________________________________________

Парадак абскарджання адміністрацыйных рашэнняў у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З

«Аб асновах адміністрацыйных працэдур»

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

1. Зацікаўленая асоба і трэцяе твар валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.

2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячай арганізацыі) альбо ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ставіцца разгляд такіх скаргаў (далей – орган, які разглядае скаргу).

3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі. У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
______________________________________________________________________

Найменне і месца знаходжання вышэйстаячага органа 

Віцебскі гарадскі выканаўчы камітэт
210005 г. Віцебск, вул. Леніна, 32