Парадак абскарджання адміністрацыйных рашэнняў
1. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1.1. Зацікаўленая
асоба і трэцяя асоба маюць права на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў
адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
1.2. Адміністрацыйная
скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйшую арганізацыю) або ў
дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з
заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь
адносіцца разгляд такіх скарг (далей - орган, які разглядае скаргу).
1.3. Абскарджанне
адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання
такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак
абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У
выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне
ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.
Абскарджанне
адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з
грамадзянскім працэсуальным ці гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
2. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
2.1. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзена ў орган,
які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця адміністрацыйнага
рашэння, якое абскарджваецца.
2.2. Орган,
які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба,
працяглая камандзіроўка і інш.).
3. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі
3.1. Адміністрацыйная
скарга падаецца ў пісьмовай ці электроннай форме.
3.2. У
адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны змяшчацца:
-
найменне органа, які разглядае скаргу;
-
звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншая, -
асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):
-
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства
(месца знаходжання) - для грамадзяніна;
-
найменне і месца знаходжання - для юрыдычнай асобы;
-
найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, якое
абскарджваецца;
-
сутнасць адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца;
-
падставы, па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць
адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным;
-
патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
-
пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца
разам з адміністрацыйнай скаргай;
-
подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай
ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, або подпіс
прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.
3.3. Адміністрацыйная
скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг з
выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, указаных у абзацах трэцім і чацвёртым
частцы першай пункта 6 артыкула 14 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка
2008 г. № 433-3 "Аб асновах адміністрацыйных працэдур".
У
адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны змяшчацца
звесткі, указаныя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 артыкула 32 Закона
Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-3 "Об основах
административных процедур".
У
выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца
падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, якія
прыкладаюцца да яе, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і
пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.