Рус Бел

Парадак звароту па ажыццяўленню адміністрацыйных працэдур у электроннай форме


У адпаведнасці з артыкулам 14 Закона Рэспублікі Беларусь ад                          28 кастрычніка 2008 г. № 433-3 "Об основах административных процедур":
1. Заява зацікаўленай асобы падаецца на беларускай і (або) рускай мовах.
2. Заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь разам з падачай заявы зацікаўленай асобы ў пісьмовай або вуснай форме можа быць прадугледжана магчымасць падачы такой заявы ў электроннай форме.
3. Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яе доступу:
- без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі, указаных у абзацах трэцім і чацвёртым сапраўднай часткі;
- з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленай асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ўстанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
- з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.
Спосаб доступу да адзінага партала электронных паслуг для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь у пераліку адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг.
 Выдача ўнікальнага ідэнтыфікатара

Найменне

Дакументы і (або)

звесткі,якія прадстаўляюцца грамадзянінам

Памер
платы

Тэрмін дзеяння
дакумента

Выдача ўнікальнага ідэнтыфікатара

Пашпарт

Бясплатна

Бестэрмінова


Унікальны ідэнтыфікатар
  - сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення.
Для атрымання унікальнага ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу "адно акно" мясцовага выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу унікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу .
Алгарытм ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг
Крок 1. Рэгістрацыя на адзіным партале электронных паслуг
Зарэгістравацца на партале 
(раздзел «Рэгістрацыя») можна двума спосабамі:
• праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;
• праз электронны лічбавы подпіс. У гэтым выпадку трэба прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.
Даведачна:
Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах рэспубліканскага засведчальнага цэнтра Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (РУЦ ДзяржСУАК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры, звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа і самой ЭЛП.
Падрабязней пра функцыянаванне РУЦ ДзяржСУАК і атрыманне ключа электроннага лічбавага подпісу гл.  https://nces.by/pki/
Крок 2. Аўтарызацыя на партале
Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з выкарыстаннем ЭЛП.
Нараўне з ужо традыцыйнай ЭЛП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.
Крок 3. Запаўненне электроннай заявы аб ажыццяўленні
электроннай працэдуры 
Электронная заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.
Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце.
Крок 4. Аплата працэдуры
Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код - нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП).
У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны від квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.
Крок 5. Атрыманне электроннага рашэння
Электронную заяву ўпаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцей.
Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.
Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг
https://pravo.by/document/?guid=3961&p0=C22000271

Радыё "Віцебск"