Служба «адно акно»
QR-код профілю адміністрацыі Першамайскага раёна г. Віцебска на партале рэйтынгавай ацэнкі
(http://качество-услуг.бел/RatingPortal).
Асноўныя нарматыўныя прававыя акты па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур
Закон Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»;
Дырэктыва Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. № 2 «Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарата і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва»;
Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2021 г. № 200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян»;
Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 чэрвеня 2021 г. № 240 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»;
Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 мая 2018 г. № 202 «Аб службе «адно акно»;
пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 кастрычніка 2018 г. № 740 «Аб пераліку адміністрацыйных працэдур, прыём заяў і выдача рашэнняў па якіх ажыццяўляюцца праз службу «адно акно»;
пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 18 верасня 2020 г. № 541 «Аб дакументах, запытаных пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдурах»;
пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24 верасня 2021 г. № 548 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»;
пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. № 271 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдурах»;
пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 кастрычніка 2018 г. № 741 «Аб некаторых мерах па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 мая 2018 г. № 202»;
пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 25 сакавіка 2022 г. № 175 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдурах у дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»;
Нарматыўна-прававыя акты, зацвердзілі рэгламенты адміністрацыйных працэдур
Пастанова Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь 23.03.2022 № 5 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйнай працэдуры»;
пастанова Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь 27.01.2022 № 8 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйнай працэдуры»;
пастанова Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь 31.01.2022 № 18 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйнай працэдуры аб прадастаўленні ў адасобленае водакарыстанне водных аб'ектаў»;
пастанова Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь 27.01.2022 № 13 «Аб зацвярджэнні рэгламенту адміністрацыйных працэдур у галіне рацыянальнага выкарыстання і аховы нетраў»;
пастанова Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь 28.01.2022 № 16 «Аб зацвярджэнні рэгламентаў адміністрацыйных працэдур у галіне аховы і выкарыстання аб'ектаў жывёльнага і расліннага свету»;
пастанова Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь 04.01.2022 № 3 «Аб зацвярджэнні рэгламентаў адміністрацыйных працэдур».
__________________________________________________________
Пералік дакументаў, якія прадстаўляюцца для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у службу «Адно акно» зацікаўленай асобай, а таксама тэрміны іх ажыццяўлення, тэрмін дзеяння адміністрацыйных рашэнняў змяшчаюцца ва Указе Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26.04.2010 № 200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян".
Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
У мэтах забеспячэння доступу да адзінага партала электронных паслуг (далей-адзіны партал https://www.portal.gov.by) для падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме ў службе «адно акно» грамадзянін можа атрымаць унікальны ідэнтыфікатар.
Што такое унікальны ідэнтыфікатар і навошта ён патрэбны
Адміністрацыйнае рашэнне праз адзіны партал электронных паслуг (portal.gov.by) - гэта ўжо рэальнасць. Аднак пералік працэдур, якія можна замовіць праз Інтэрнэт, абмежаваны. Прычым у большасці выпадкаў спатрэбіцца унікальны ідэнтыфікатар - адзін са спосабаў атрымаць доступ да асабістага электронным кабінету.
Канкрэтны спосаб доступу праз адзіны партал залежыць ад складанасці і значнасці працэдуры. Для найбольш складаных і важных можа спатрэбіцца электронная лічбавая.
Звярніце ўвагу!
Унікальны ідэнтыфікатар або электронны лічбавы подпіс не патрэбныя для самых простых адміністрацыйных працэдур. Напрыклад, для рэгістрацыі часова прыехаў у Беларусь замежніка.
Заяву ў падобных выпадках можна будзе падаць, проста зарэгістраваўшыся на Адзіным партале праз электронную пошту. Для гэтага дастаткова запоўніць на portal.gov.by рэгістрацыйную форму ў раздзеле "Рэгістрацыя". На электроннай пошту прыйдзе паведамленне, з дапамогай якога карыстальнік актывуе асабісты кабінет.
Унікальны ідэнтыфікатар складаецца з лагіна і пароля. Лагін ўяўляе сабой паслядоўнасць знакаў. Яго першая частка адпавядае асабістаму нумару ў пашпарце (выглядзе на жыхарства). Другая частка-аўтаматычна сфармаваныя рэквізіты. Першасны пароль потым можна будзе змяніць.
Звярніце ўвагу!
Тэхнічныя ўмовы для замовы адміністрацыйных працэдур праз адзіны партал электронных паслуг яшчэ толькі ствараюцца. Скарыстацца ім у многіх выпадках можна ўжо, а ў некаторых толькі да 2024 годзе. Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг у дачыненні да грамадзян, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. № 271 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур»
Звярніце ўвагу!
Унікальны ідэнтыфікатар - спосаб не толькі падаць заяву на адміністрацыйную працэдуру. Маючы яго, можна абскардзіць прынятае па заяве рашэнне.
Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Як атрымаць унікальны ідэнтыфікатар
Унікальны ідэнтыфікатар выдаюць:
- служба «адно акно" Віцебскага гарадскога выканаўчага камітэта, адміністрацыі раёнаў г. Віцебска;
- Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства " Нацыянальны цэнтр электронных паслуг»;
- іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.
Для атрымання унікальнага ідэнтыфікатара грамадзянін звяртаецца ў службу выдачы з пісьмовай заявай аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара па ўстаноўленай форме.
Пры звароце ў службу выдачы грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх З'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.
Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфармуе унікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення засведчваецца подпісам грамадзяніна.
Аўтарызацыя
Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманыя лагін і пароль. Для гэтага – націснуць кнопку «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па унікальнаму ідэнтыфікатару».
Запаўненне электроннага заявы
У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал.
Аплата (калі працэдура платная)
Спосаб аплаты працэдуры-любы зручны, напрыклад праз АРІП.
Атрыманне рашэння
Электроннае заяву разгледзяць у тым жа парадку, што і на папяровым носьбіце. Рашэнне (або апавяшчэнне аб ім) адаб'ецца ў асабістым кабінеце карыстальніка на працягу сямі працоўных дзён.
Звярніце ўвагу!
Адміністрацыйнае рашэнне (яго копію, выпіску) можна таксама атрымаць непасрэдна ва ўпаўнаважаным органе.________________________________________________________________
Правы і абавязкі зацікаўленых асоб, а таксама трэціх асоб у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»
Артыкул 10. Правы зацікаўленых асоб
Зацікаўленыя асобы маюць права:
звяртацца з заявамі ва ўпаўнаважаныя органы;
бясплатна атрымліваць ад упаўнаважаных органаў прадугледжаныя заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах формы (бланкі) дакументаў, неабходных для звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур;
атрымліваць ад упаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў;
прымаць удзел у ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур асабіста і (або) праз сваіх прадстаўнікоў, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі;
знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з разглядам сваіх заяў, у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах, камерцыйнай ці іншай ахоўнай законам таямніцы;
атрымліваць адміністрацыйныя рашэнні (іх копіі, выпіскі з іх);
адклікаць сваю заяву ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;
абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні;
адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу;
ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.
Артыкул 11. Абавязкі зацікаўленых асоб
Зацікаўленыя асобы абавязаны:
ветліва ставіцца да работнікаў упаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў;
прадстаўляць ва ўпаўнаважаныя органы дакументы і (або) звесткі, уключаныя ў пералікі дакументаў і (або) звестак, што прадстаўляюцца зацікаўленымі асобамі, а таксама дакументы, названыя ў абзацах другім-сёмым часткі першай пункта 2 артыкула 15 гэтага Закона, у выпадку выпатрабавання такіх дакументаў;
уносіць плату, якая спаганяецца пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
своечасова інфармаваць упаўнаважаныя органы аб змене месца жыхарства (месца знаходжання), месца знаходжання ў перыяд ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;
выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах.
Артыкул 11¹. Правы і абавязкі трэціх асоб
1. Трэція асобы маюць права:
атрымліваць ад упаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў;
знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з адміністрацыйнымі працэдурамі, у ажыццяўленні якіх яны ўдзельнічаюць (удзельнічалі), у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах, камерцыйнай ці іншай ахоўваемай законам таямніцы;
адклікаць сваю згоду (у тым ліку выяўленае шляхам прастаўлення подпісу на заяве зацікаўленай асобы) на ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;
абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні;
адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу;
ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.
2. Трэція асобы абавязаны:
ветліва ставіцца да работнікаў упаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў;
выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах.
__________________________________________________________
Парадак абскарджання адміністрацыйных рашэнняў у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З
«Аб асновах адміністрацыйных працэдур»
Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1. Зацікаўленая асоба і трэцяе твар валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячай арганізацыі) альбо ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ставіцца разгляд такіх скаргаў (далей – орган, які разглядае скаргу).
3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі. У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.